Koszyk

Telefon: +48 600 986 080

Darmowa dostawa | Szybka pomoc | Bezpieczne płatności

Historia marki Palladium

logo_palladium

DZIEDZICTWO

Od ponad 70 lat Palladium zostawia ślady w historii jako zaufany wybór wszystkich odkrywców. Sportowcy biją kolejne rekordy, artyści marzą o “czymś więcej”, a odważni obywatele walczą o sprawiedliwość i wolny świat. Jesteśmy po stronie tych, którzy chcą rzucić wyzwanie status quo. Od pracowni artysty po podziemne imprezy, od pola bitwy po granice odkryć naukowych – od czasu wyprodukowania pierwszej pary butów, Palladium pozostaje w centrum akcji, służąc odważnym osobom, które odważyły się zmienić nasz świat.

Palladium

POCHODZENIE

Na długo przed tym, jak przedzieraliśmy się przez błoto na festiwalach muzycznych lub maszerowaliśmy po pustyni. Gumowe podeszwy palladium wirowały po gorącym asfalcie. Jako producent opon lotniczych, począwszy od lat dwudziestych XX wieku, firma Palladium towarzyszyła pokoleniu pionierów lotnictwa, którzy pomagali odkrywać nasz świat, podbijając przestworza.

LEGIO PATRIA NOSTRA

Lewa, prawa, lewa, prawa. Było to po drugiej wojnie światowej, a żołnierze z całego świata łączyli siły z elitarnym francuskim legionem obcym, aby sprawdzić swoją odwagę w błocie, piasku i zaroślach. Ich motto? „Legio patria nostra” – „Legion to nasz kraj”. Ich buty? Palladium odpowiedziało na potrzebę i stworzyło buty które były równie wytrzymałe, jak jego członkowie – Palladium Pallabrousse w 1947 roku oraz Pampa w 1949 roku. Były wygodne, odporne i przeszły do historii jako część munduru jednego z najbardziej legendarnych sił świata.

Historia marki Palladium
Historia marki Palladium

OCHRONA, WYGODA, SIŁA

Bycie legionistą oznaczało chodzenie, czołganie się, bieganie i wspinanie się w dzień i w nocy. Nie chodziło o walkę, ale o nawigację i przetrwanie w niektórych z najbardziej wrogich środowisk na świecie.
Buty Palladium towarzyszyły siłom Legionu, niosąc sztandar francuskich wartości na całym świecie. Dlaczego Palladium bardziej niż jakakolwiek inna marka? Ponieważ nasze buty są solidne i lekkie, wodoodporne oraz jako pierwsze zostały wykonane z płótna, materiału najszybciej wysychającego. Jeśli ich projekt stał się ponadczasowy, to dlatego, że odpowiada na fundamentalną potrzebę odporności na żywioły, zużycie, czas i trendy.

PODRÓŻ DO WNĘTRZA ZIEMI

Geolog polskiego pochodzenia Haroun Tazieff chciał zajrzeć do bulgoczącego jądra wulkanów (lawy) wypełnionych jeziorami, które reprezentowały najbardziej niebezpieczne i fascynujące miejsca w przyrodzie. Buty palladium towarzyszyły mu we wszystkich misjach, gdy próbował podejść bliżej niż ktokolwiek wcześniej.

Historia marki Palladium
Historia marki Palladium

BUTY DLA POKOLENIA WOLNOŚCI

Był rok 1968, a dzielnica uniwersytecka Paryża kipiała z wściekłości i głodu wolności. Wichry zmian zmiotły reżim rządzący Francją po II wojnie światowej. Prowadzono strajki, demonstracje i bitwy między studentami a policją. Wtedy właśnie buty Palladium zadebiutowały na ulicach, a tenisówki Pallatennis udowodniły swoją szybkość na stopach protestujących przechytrzonych przez policję.

W naszych tenisówkach Pallatennis na nogach rewolucjoniści kroczyli ulicami Paryża, w których odbywały się demonstracje. Ich lekkość i wygoda pozwalały młodym bojownikom godzinami maszerować w tłumie – i uciekać, gdy siły porządku uciekały się do uwolnienia gazu łzawiącego. Kiedy kurz opadł, zobaczyli, że ich wysiłki pomogły zapoczątkować nową republikę. Trampki Pallatennis stały się symbolem wolności i były ulubionymi trampkami pokolenia młodych Francuzów.

Historia marki Palladium
Historia marki Palladium

KLUB SPORTOWY

W latach 70-tych Palladium przeniósł się z pola bitwy na areny sportowe, zwłaszcza do klubów tenisowych i boisk do koszykówki. w czasach świetności sportowych innowacji opracowaliśmy nowe modele i wspieraliśmy naszych ulubionych mistrzów w walce o szczyt. Naszą twarzą została legenda koszykówki Alain Gilles, który poprowadził drużynę Asvela do wielkości. Palladium zaprojektowało jedne z najlżejszych butów sportowych, jakie kiedykolwiek stworzono i dało koszykarzom nowe skrzydła.

PASJA DO TENISA

„Pan 100 000 woltów” to jego przydomek od dzieciństwa. Jeden z najbardziej utalentowanych tenisistów swojego pokolenia, Patrice Dominguez, nieustannie popychał tenisa do przodu. Wybrał buty Palladium jako uprzywilejowanego partnera, starając się wzmocnić swoją prędkość, energię i pragnienie zwycięstwa.

Historia marki Palladium
Historia marki Palladium

NOWOJORSKIE PODZIEMIA

Kiedy Palladium przybyło do Ameryki, nasze buty były niekwestionowanym hitem wśród awangard Nowego Jorku. Gdy gwiazda Madonny wschodziła, pampa krążyła w zakazanych miejscach. Nasze buty emanowały pewnością siebie swoim mocnym stylem, sprzyjającym afirmacji i dumie

PAINT IT BLACK

W latach 80. Nowy Jork był wylęgarnią nowych subkultur. Jego energia, śmiałość, nieograniczone możliwości przyciągało twórcze i destrukcyjne umysły z całego świata, wśród nich znaleźli się również Andy Warhol i Keith Haring. Ich celem była wolność – wolność słowa, wolność tworzenia i wolność miłości. Ubrania stały się ważnym sposobem na ogłaszanie ich tożsamości i stanu umysłu. Społeczności artystyczne, aby się wyróżnić często wybierały całkowicie czarny wygląd sznurowanych tenisówek Palladium Pampa Black.

andy warhol
Historia marki Palladium

PUNK ROCK, GRUNGE I ELEKTRONICZNY RAVE

W latach 90. ruchy kontrkulturowe nadal kierowały sferą twórczą i odrzucały główny nurt. Buty Palladium pozostały dla nich naturalnym wyborem dzięki swojej trwałości i odporności na żywioły. Jednak to nie jedyny powód ich atrakcyjności. Wyróżniał je także silny, militarny wygląd, który od zawsze przyciągał wszelkich buntowników.

FILOZOFIA MARKI

Nasze kampanie skłoniły ludzi do refleksji nad sobą i swoim związkiem ze środowiskiem. Oprócz sprzedaży obuwia, firma Palladium zawsze chciała wzbudzać ciekawość i odwagę do kwestionowania status quo. Byliśmy jedną z pierwszych marek, które odważyły się rzucić wyzwanie swoim klientom i poprosić ich, aby pomyśleli o tym jaki mają wpływ na świat.

Palladium stworzyło w 1991 roku jedną z pierwszych na świecie linie butów ekologicznych. Innowacyjne modele wykonane z materiałów przyjaznych naturze odzwierciedlały wartości marki.

Historia marki Palladium
Historia marki Palladium

EXPLORE THE CITY

Miasta rozprzestrzeniają się blok po bloku i przedmieście po przedmieściu, a drapacze chmur stają się coraz wyższe. Im większe miasta, tym więcej tajemnic skrywają. Palladium stara się inspirować i chronić ludzi, którzy odkrywają sztukę i duszę miejskiego krajobrazu, szukając nowej perspektywy na dachach, podziemiach i zaułkach miast.

NASZE JUTRO

Życie ma wiele do zaoferowania tym, którzy odważą się przyjąć nieznane. Od ponad 70 lat buty Palladium służą ludziom niezależnym i ciekawym świata, takim jak wulkanolog Haroun Tazieff czy artysta muzyczny Pharrell Williams. Nazywamy ich odkrywcami życia: osoby o otwartych umysłach, które pragną pozostawić po sobie ślad. Dziesięciolecia wspierania odkrywców życia nauczyły nas, że dobre życie nie dzieje się tak po prostu – musimy je ścigać, budować i tworzyć dla siebie. Dlatego nadal tworzymy ponadczasowy i wytrzymały sprzęt, który daje ludziom swobodę przyjmowania nieoczekiwanych rzeczy.

Historia marki Palladium
Dodaj komentarz